Monday, January 25, 2010

Testowanie aplikacji webowych - testy akceptacji

Ostatnio zainteresowałem się odrobinę rozwijaniem aplikacji webowych. Jestem w tej materii kompletnie zielony, ale dłubiąc tu i tam staram się poznać np. Django. Z racji mojego prawie religijnego podejścia do testowania swoich produktów, regularnie zastanawiam się, jak dobrze testować takie aplikacje. Traf chciał, że natrafiłem na to:

 Charming Python: Easy Web data collection with mechanize and Beautiful Soup

Autor tekstu wykorzystuje tutaj mechanize oraz Beatiful Soup do zbierania informacji z serwisów internetowych. Jednak, jeśli przyjrzeć się składni, to czy to nie wygląda na piękny framework do pisania testów akceptacji dla aplikacji webowej? Jeszcze tylko je zautomatyzować, ubrać w jakiś pyUnit... i mamy testy akceptacji.

Oczywiście zapewne istnieją jakieś lepsze frameworki do testów akceptacji (Selenium?) ale czytając artykuł o mechanize wydało mi się on całkiem niezłym narzędziem.