Monday, December 7, 2009

Historia 1,5kg czekolady

Ponieważ do dobrego posiłku wliczony jest deser, więc i taki postanowiłem zrobić. Za namową Marcina (dzięki!) zmontowałem blok czekoladowy. Przepis poniżej.

Blok czekoladowy [oryginalny przepis]
Składniki:
  • 1 margaryna
  • 1/2 szkl. wody
  • 2 szkl. cukru
  • 5-6 łyżek kakao
  • 1/2 kg. mleka w proszku
  • pokruszone herbatniki, bakalie
Przygotowanie:
Wodę, cukier i margarynę zagotować mieszając; dodać kakao (lub też dodać je dopiero z mlekiem, jak w oryginalnym przepisie; mi to odradzano, jako że zamiast jednolitej masy mogą pojawić się smugi). Po dokładnym rozpuszczeniu kakao należy dodać mleko w proszku. Całość należy bardzo szybko i dokładnie wymieszać; diabelstwo gęstnieje tak szybko, że za pierwszym razem nie udało mi się dodać całego mleka. Dodać bakalie i pokruszone herbatniki, szybko wymieszać (naprawdę szybko!). Całość należy przelać do foremki wysmarowanej tłuszczem i wyrównać powierzchnię. Następnie należy wstawić to na 2-3 dni do lodówki, aby herbatniki "naciągnęły".

Krótka adnotacja: jeśli komuś "nieopatrznie" wleje się całość do szklanego zamiast metalowego (elastycznego) pojemnika, to bez paniki. Suszarka do włosów i tłuszcz na dnie formy powinien uratować sytuację ;-)


Całość należy jakoś udekorować; ja użyłem polewy z białej czekolady i czekoladowych literek; efekt widać poniżej (trochę już podjedzony ;-)). Smacznego!


 
 
Za ten przepis (i pomoc) chciałbym serdecznie podziękować Marcinowi.

No comments:

Post a Comment